Naar de zoutmijn!

27 september 2016 - Krakau, Polen

Ten eerste sorry voor de late verhalen. Alsnog komen ze online!

Onze wekker stond om 7.05 uur zodat we om 7.45 uur aan het ontbijt konden gaan zitten. In het hostel eten we in een gezamenlijke ruimte met de andere verblijvers. Na het eten hadden we nog een kwartiertje om je tas en jas te pakken. Je jas had je echt nodig, want het was in de ochtend ongeveer 5 graden buiten.

We gingen naar de zoutmijn. We moesten eerst 10 minuten wachten op de bus.

Eenmaal bij de zoutmijn aangekomen te zijn, konden we nog een kwartier in de kou wachten. De zoutmijn was meer dan 350 traptredens naar beneden. Het was heel mooi daar beneden. Je kon zelfs de muur likken zodat je kon proeven hoe zout de muren waren. Ik proefde wel via mijn vinger, maar de muur smaakt naar veel te veel zout.

Toen we klaar waren met de rondleiding gingen we weer terug naar het hostel. We kregen elke dag ons lunchpakket van het hostel zelf. In het lunchpakket van vandaag zaten: 2 broodjes gezond, een chocoladewafel, een banaan en een flesje water.

Na de lunch liepen we naar centrum voor een fietstocht door de stad. Daar kregen we een fiets. Ik kreeg een grote, knalgroene fiets met een mand achterop. De fietstocht zelf was niet heel lang, maar de verhalen die de gids te vertellen had, waren erg lang. Uiteindelijk zaten we ongeveer 3 uur op de fiets.

Na de fietstocht bleven we in het centrum om nog even bij de winkels te kijken. Om 19:00 uur gingen we naar het restaurant: een Pools restaurant. Ik had dumplins als voorgerecht, varkensvlees met gebakken aardappels als hoofdgerecht en cheesecake als nagerecht. Het eten was erg lekker behalve de cheesecake, die smaakte heel erg naar meel.

Rond 21:00 uur gingen we weer terug naar het hostel en om tussen 23:00 uur en 23:30 uur gingen we naar bed.

O ja de begeleider kwam vandaag samen met iemand die ziek was. Nu zijn we weer compleet!

Bye!