Op naar Krakau!

26 september 2016 - Krakau, Polen

Ik heb vanochtend om half 5 de wekker moeten zetten om om 6 uur te vertrekken naar vliegveld Eindhoven. Na anderhalf uur rijden kwamen we alsnog een half uur te vroeg aan. Na een uur wachten op de rest van de groep konden we eindelijk inchecken. Na het inchecken hadden we nog een uur om het boarden. Iedereen kon boarden behalve een begeleider. Hij had namelijk een verlopen paspoort meegenomen van juni 2015!

De vlucht duurde anderhalf uur. Ik luisterde muziek en zo ging de tijd redelijk snel voorbij. Toen we aankwamen in Katowice namen we de bus naar Krakau. In de bus hadden we WiFi, maar alle stoelen stonden zo dicht op elkaar dat we niet eens beenruimte hadden. Gelukkig hadden we 30 zloty extra betaald zodat we voor het hostel werden afgezet in plaats van dat we nog 15 minuten moesten lopen naar de hostel.

Toen we bij het hostel aankwamen, was het koud en zeker als je op de tocht een half uur moet wachten omdat je te vroeg bent aangekomen.

We slapen op de derde verdieping. We gingen met z'n allen met de trap naar boven terwijl er ook een lift in het hostel is. Ik moest dus met een koffer van 18 kilo 3 verdiepingen naar boven. Zonder koffer zijn die trappen daar een hele work-out.

Nadat we de kamers hadden ingedeeld, konden we nog even geld pinnen en wat halen in de supermarkt (die om de hoek zit).

Omdat we zo vroeg aankwamen, hadden we nog tijd om de winkelstraten en de markt te bekijken voordat we gingen eten.

We gingen eten in een Italiaans restaurant. Het eten was heel lekker, maar het restaurant waar we aten had wel veel haast. We kregen een verkleind menu met keuze uit 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten. We moesten dus al voordat we het voorgerecht kregen ook zeggen wat we als voor- en nagerecht wilden. Uiteindelijk zaten we daar 2 uur aan tafel. Om 21.30 gingen we weer richting ons hostel en om 23.00 moesten we stil zijn in verband met anderen die in het hostel verblijven.
Slaap lekker!

(De foto's van alle dagen komen ook op de website onder het linkje foto's)

1. Anne van der Hee:
    28 september 2016
    Wat is de eerste dag omgevlogen Fleur. Ik ben nieuwsgierig naar de andere dagen.
  2. Wilco:
    28 september 2016
    Ja ja fleur ik heb je gewaarschuwd, naar amerika meer dan 3 weken had je ook een koffer bij je met minder dan 18 kilo nu ga je 5 dagen en heb je ook 18 kilo aan bagage, dat is dan een goede work-out. Veel plezier xxxx papsie
  3. Dick C. Slager:
    29 september 2016
    Valt niet mee Fleur, al dat gesjouw met koffers. Je kunt beter gewoon op school zitten, dan heb je die problemen niet, hooguit je schooltas met boeken. Veel plezier.