Kampen en karaoke bar!

28 september 2016 - Krakau, Polen

Om 7:05 uur stonden we weer op. We aten ons ontbijt en om 7:45 uur vertrokken we met de bus naar Auschwitz. De rit duurde anderhalf uur. We kregen voor de lunch alvast een lunchpakket mee: 2 broodjes gezond, een kokoswafel, een flesje water en een appel.

In Auschwitz kregen we een gids. Ik vond dat ze heel duidelijk sprak en ze keek je recht aan tijdens haar verhaal. Op sommige momenten kreeg ik het wel moeilijker zoals: bij een grote bak vol met mensenhaar, het crematorium en bij de dodemuur (the Death Wall)

Na Auschwitz gingen we naar Birkenau. In de bus aten we onze lunch op. Toen we daar aankwamen liepen we langs de treinrails naar de poort. Ik had niet gedacht dat Birkenau zóó groot was. We liepen langs de treinrails naar het einde van de rails naar de gaskamers. We zijn nog in een slaapplaats geweest en daarna weer terug gelopen langs de treinrails.

We kregen wat vrije tijd toen we terug kwamen in Krakau. Eerst gingen we met z'n allen iets drinken op een terras. Mocht je doen wat je wilde. We kregen een kaart van de stad zodat we om 19:00 uur weer bij het Joods restaurant waren.

In het Joods restaurant had ik couscous als voorgerecht, gebakken kip met aardappelpuree als hoofdgerecht en cheesecake als nagerecht. De couscous was niet helemaal mijn ding. De cheesecake verdiende een tweede kans en terecht, de cheesecake was super lekker.

Toen we rond 21:30 uur klaar waren met eten, konden we kiezen of we naar de karaoke bar gingen. Het was een vrijwillige activiteit daardoor gingen we met 16 leerlingen en 2 docenten. 16 andere leerlingen en 1 docent gingen terug naar het hostel. Het was super gezellig. Bijna iedereen heeft een liedje gezongen. Ik heb samen met een vriendin het liedje Use somebody van Kings of Leon gezongen alleen dacht ik dat onze microfoons uit stonden. Om 0:00 uur gingen we weer terug naar het hostel.

Truste.